AadanKosio saunatilat – Yleiset varausehdot

AadanKosion saunatilojen asiakas sitoutuu noudattamaan sääntöjä, sekä kauppaehtoja tehdessään varauksen verkkosivuilta tai muuta mahdollista reittiä.


  • AadanKosion saunatila on ei ole täysin esteetön ympäristö.
  • Hotelli AadanKosio ja sen ohessa olevat saunatilat ovat savuttomia tiloja.
  • Verkkopalvelussa esitetyt hinnat ovat arvonlisäverollisia.
  • AadanKosion saunatilan hinnat voivat vaihdella varausajankohdasta riippuen
  • Asiakas vastaa aina itse kaikkien antamiensa tietojen oikeellisuudesta
  • AadanKosion saunatila pidättää oikeuden hintojen ja varausehtojen muutoksiin. Asiakkaan on aina ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin varausehtoihin.
  • Asiakkaan velvollisuutena on huolehtia siitä, että hän on tutustunut huolellisesti kuvaukseen ja ohjeistuksiin sekä sovellettaviin varaukseen ja peruutukseen liittyviin ehtoihin ennen varauksen tekemistä.
  • Varaus on sitova kun tilaus-/maksuvahvistus on lähetetty asiakkaalle, joka maksaa varauksen valitsemansa maksutavan mukaisesti noudattaen maksutavan mukaisia ehtoja.
  • Hotelli tai saunatila ei ole vastuussa varauksen yhteydessä mahdollisesti tapahtuvista verkko- tai järjestelmävirheistä.

Varausta tehdessä on ilmoitettava varaajan henkilötiedot. Mikäli näitä tietoja ei anneta edellä mainitulla tavalla, palvelutarjoajalla on oikeus olla vahvistamatta varausta tai peruuttaa jo tehty varaus. Varaus tulee sitovaksi, kun asiakas on suorittanut maksun sauna varauksen yhteydessä, ilmoittanut edellytetyt, lain vaatimat henkilötiedot ja varausvahvistus on lähetetty asiakkaan antamien tietojen mukaan.


Saunatilasta löydetyt tavarat toimitetaan kerran kuussa Pohjois-Karjalan löytötavarapalveluun, mistä niitä voi tiedustella ma-to, 15:00-17:00 puhelinnumerosta 0600 550 127 (1,99min+npm)


Asiakkaan tulee olla täysi-ikäinen. Alaikäinen saa yöpyä hotellissa edellyttäen, että samassa huoneessa majoittuu vähintään yksi täysi-ikäinen henkilö.


Asiakas on vastuussa varauksen yhteydessä annettujen yhteystietojen oikeellisuudesta. AadanKosio ei ole korvausvelvollinen tilanteissa, joissa varausvahvistusta tai muuta varaukseen liittyvää tietoa ei ole voitu toimittaa asiakkaan antamien virheellisten yhteystietojen tai muun erheen vuoksi.

Saunatiloja käyttävä henkilö on  täysimääräisesti vastuussa kaikista vahingoista ja kustannuksista, jotka aiheutuvat saunatiloille, oheisen hotellin yleisille tiloille tai kalusteille, toisille asiakkaille tai kolmansille osapuolille tai näiden omaisuudelle asiakkaan itsensä, majoittujan tai näiden muun hotellin tiloihin päästämän henkilön huolimattomasta tai tahallisesta menettelystä, tai jotka ovat seurausta näiden varausehtojen vastaisesta toiminnasta. 

Mahdollisen vahingon sattuessa, ole välittömästi yhteydessä huollon numeroon 050 302 9836, niin vältytään mahdollisilta ikäviltä lisäkuluilta.

Mikäli vahingon tai kustannusten aiheuttajan henkilöllisyyttä ei saada selville tai vahinkoja tai kustannuksia ei saada perittyä häneltä, vahingot ja kustannukset laskutetaan varauksen tehneeltä asiakkaalta.


Mikäli asiakas havaitsee tekemäänsä varaukseen tai saunatilojen varustukseen tai kuntoon liittyvän virheen tai puutteen, hänen on ilmoitettava siitä aadankosio@gmail.com osoitteeseen tai numeroon 050 302 9836 viipymättä, joka tapauksessa majoituksen aikana, jotta hotellilla  on mahdollisuus korjata virhe tai puute majoituksen kestäessä.

Saunatilan palveluntarjoaja tai hotelli ei ole velvollinen hyvittämään virheistä tai puutteista, joista ei ole ilmoitettu sille edellä mainitulla tavalla.

Palveluntarjoajan vastuu on kaikissa tapauksissa rajoitettu vain maksetun hinnan palauttamiseen, ei ylimääräiseen korvaukseen.


Saunatilojen palveluntarjoaja ei ole vastuussa mistään vahingosta, viivästyksestä tai sopimuksen täyttämättä jäämisestä, joka aiheutuu sellaisesta palveluntarjoajan vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta tai esteestä, jota saunatilojen palveluntarjoajan ei kohtuudella voida edellyttää ottaneen huomioon majoituksen varaushetkellä tai sen jälkeen, ja jonka seurauksia se ei olisi myöskään kohtuudella voinut välttää tai voittaa (ylivoimainen este). Ylivoimaisena esteenä pidetään, rajoituksetta esimerkiksi tulipaloa, vesivahinkoa, sotaa, poikkeustilaa, luonnonmullistuksia tai viranomaisen antamaa kieltoa tai määräystä, jonka johdosta hotelli on kokonaan tai osittain pois käytöstä.

Ylivoimaisen esteen kohdistuessa saunatiloihin tai vaikuttaessa niiden käyttöön, palveluntarjoajalla on oikeus perua tehty varaus joko ennen varausajankohdan alkamista (mikäli ylivoimainen este syntyy ennen tätä aikaa) tai sen aikana (mikäli ylivoimainen este syntyy majoituksen aikana).  Palveluntarjoaja ilmoittaa Asiakkaalle ylivoimaisesta esteestä johtuvasta peruutuksesta viipymättä siitä tiedon saatuaan.

Mikäli varaus perutaan ylivoimaisen esteen johdosta, palautetaan maksettu varausmaksu. Palveluntarjoaja ei näissä tapaukssissa ole velvollisuutta hankkia asiakkaalle korvaavaa majoitusta eikä korvata peruutuksesta ja/tai ylivoimaisen esteen perusteena olevasta tapahtumasta johtuvia muita kuluja, kustannuksia tai vahinkoja (kuten korvaavan majoituksen hankkimisesta asiakkaalle aiheutuneet ylimääräiset kustannukset, matkakulut tai vahingot asiakkaan huoneessa olleelle omaisuudelle), paitsi siltä osin ja vain siihen määrään kuin sanotut kulut, kustannukset tai vahingot ovat mahdollisesti korvattavia palveluntarjoajalla tapahtumahetkellä olevien vakuutusten perusteella.


Nämä varausehdot eivät heikennä pakottavaan kuluttajansuojalainsäädäntöön perustuvia asiakasoikeuksia. Mahdolliset riitatilanteet käsitellään Pohjois-Karjalan käräjäoikeudessa.

AadanKosio muuttuu kesäkuussa Omena-hotelliksi.
Toiminta jatkuu pienillä varausjärjestelmän muutoksilla.

Mikäli aiot majoittua alkaen 2.6 tai sen jälkeen,  tee varaus sivulla
www.omenahotels.com